Diş Hekimliği Fakültesi Personeline Yönelik “Acil Çağrı Kodları” Eğitimi Gerçekleştirildi
17 Nisan 2025 | 11:23

Üniversitemiz Diş Hekimliği Fakültesi personeline yönelik düzenlenen hizmet içi eğitim programı kapsamında, “Mavi Kod, Beyaz Kod, Kırmızı Kod - Acil Çağrı Kodları” başlıklı eğitim, çevrim içi olarak gerçekleştirildi. Personel Daire Başkanlığı Hizmet İçi Eğitim Şube Müdür Vekili Ayça Tunçay’ın moderatörlüğünde yürütülen eğitimde, Gazi Tıp Fakültesi Dahili Tıp Bilimleri Bölümü Acil Tıp A.B.D. Başkanı Prof. Dr. Ahmet Demircan konuşmacı olarak yer aldı.

Prof. Dr. Demircan, sunumuna acil çağrı kodlarını tanıtarak başladı. Acil durumlarda sabit telefonların vazgeçilmez olduğunu vurgulayan Prof. Dr. Demircan, “Cep telefonları çıktıktan sonra sabit telefonlar eski moda oldular, ama hastanemizde sabit telefonlarımız var ve bu telefonlarla acil kodları aktif hale getiriyoruz” ifadelerini kullandı. Dört ana acil kod olduğunu belirten Prof. Dr. Ahmet Demircan, bunların Beyaz Kod, Mavi Kod, Pembe Kod ve farklı durumlarda yönlendirme sağlayan Santral numarası olduğunu iletti.

Her bir kod farklı bir duruma işaret ediyor. Prof. Dr. Demircan, 1111 ile aktif hale getirilen Beyaz Kod’un sağlık çalışanına yönelik şiddet durumunda, 2222 ile aktif hale getirilen Mavi Kod’un hastane içi acil sağlık müdahalesi için ve 3333 numaralı Pembe Kod’un ise bebek ve çocuk kaçırma durumlarında kullanıldığını aktardı. Diğer acil durum kodları için ise 26610 numaralı Santral’in aranması gerektiğini belirten Prof. Dr. Demircan, bu kodlar sayesinde olaylara sistematik ve hızlı müdahale edilebildiğini vurguladı.

Eğitimde ayrıca Kırmızı Kod (yangın), Siyah Kod (bomba tehdidi), Mor Kod (afet), Turkuaz Kod (dışarıda meydana gelen toplu yaralanma) ve Turuncu Kod’un (tehlikeli madde sızıntısı) da ne olduğunu ele alan Prof. Dr. Ahmet Demircan, Yeşil Kod’un ise acil durumu sonlandırdığını dile getirdi.

Prof. Dr. Demircan, sunumunda Türkiye genelinde kullanılan ortak acil çağrı numaralarına da kısaca değindi. Cep telefonlarımızın “acil durum araması” özelliği sayesinde ekran kilitli olsa dahi, yardım çağrısı yapabileceğimizi hatırlatan Prof. Dr. Demircan, konuşmasını tüm katılımcılara teşekkür ederek bitirdi.

“Mavi Kod, Beyaz Kod, Kırmızı Kod - Acil Çağrı Kodları” hizmet içi eğitim programı, Hizmet İçi Eğitim Şube Müdür Vekili Ayça Tunçay’ın katılımcılara anket yönlendirmesiyle sona erdi.

-1 -1 -1 -1
background image